Naar hoofdinhoud Naar voettekst

Wat kun je doen als je er niet uitkomt met de zorgverzekeraar?

Datum
18 jun 2025
Tijd
13:00
-
14:30
Online
Online
  1. Home
  2. Agenda
  3. Wat kun je doen als je er niet uitkomt met de zorgverzekeraar?

Sprekers: Niki van Loon en Petra van Wijngaarden
Interessant voor: GCO'ers, OCO'ers en professionals
Locatie: Online

Verdiepende kennissessie over klachten en knelpunten bij SKGZ

Werk je als GCO’er, OCO’er of andere professional in de zorg en krijg je regelmatig te maken met vragen over vergoedingen van medicatie of indicaties voor palliatieve zorg? 
Vraag je je weleens af waar je terechtkunt voor onafhankelijk advies of overleg? Dan is deze verdiepende kennissessie iets voor jou! 

De Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen SKGZ informeert over zorgverzekeringen, bemiddelt bij klachten en doet bindende uitspraken bij geschillen. Maar SKGZ doet meer dan dat: ze signaleren ook structurele knelpunten in het zorgverzekeringssysteem en dragen bij aan oplossingen. 

Tijdens deze kennissessie gaan Niki van Loon (trainer) en Petra van Wijngaarden (dossierbehandelaar bij de Ombudsman Zorgverzekeringen) met je in gesprek over herkenbare knelpunten, zoals: 

  • Wat wordt wel en niet vergoed vanuit de basisverzekering bij medicatie? 
    En wat mag je verwachten van de arts en de zorgverzekeraar? 
  • Hoe werkt de indicatiestelling voor verpleging en verzorging vanuit de Zorgverzekeringswet? 
  • Waar loop je tegenaan bij gecontracteerde en niet-gecontracteerde zorg? 
  • Wat kun je doen als je een klacht hebt over een besluit of procedure van de zorgverzekeraar? 
  • Op welke manier kan SKGZ ondersteunen bij problemen met toegang tot zorg? 

Heb je nu al vragen die aansluiten bij deze onderwerpen? Stuur ze dan vooraf per mail naar: n.van.loon@skgz.nl. We beantwoorden jullie vragen graag op 18 juni!