Naar hoofdinhoud Naar voettekst

Laagdrempelig conflicten oplossen met de zorgverzekeraar

Datum
15 jan 2025
Tijd
12:00
-
13:30
Online
Online
  1. Home
  2. Agenda
  3. Laagdrempelig conflicten oplossen met de zorgverzekeraar

Spreker: Niki van Loon
Interessant voor: GCO'ers en OCO'ers
Locatie: Online

Ben jij benieuwd hoe de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) ondersteunt bij het voorkomen en oplossen van conflicten tussen zorgverzekeraars en consumenten? Wil je je kennis verbreden en weten met welke vragen jij als cliëntondersteuner terecht kunt bij SKGZ?

Kom dan naar deze online kennissessie waarin Niki van Loon, relatiebeheerder en trainer bij de SKGZ, met je in gesprek gaat over dit onderwerp.

De cijfers liegen er niet om. Meer dan vijf miljoen conflicten per jaar monden uit in juridisch getouwtrek. Tijdrovende procedures, waarin consumenten zich vaak niet gehoord voelen. Veel cliëntondersteuners zullen deze problematiek herkennen.

Het is daarom goed te weten dat de SKGZ helpt om conflicten met zorgverzekeraars laagdrempelig op te lossen. De SKGZ komt in beeld bij het oplossen van gedoe over zorgverzekeringen. Je kunt daarbij denken aan:

  • Meningsverschillen over vergoeding en toegang tot zorg.
  • Het herkennen van premie achterstanden bij zorgverzekeraars
  • De gevolgen van premieachterstanden (aanvullende verzekering, vergoeding medicatie, toegang tot pgb)
  • Oorzaken van het niet hebben van een passende zorgverzekering en oplossingen hiervoor.
  • Aandachtspunten bij het overstappen.

Microsoft Teams Meeting informatie:
Vergadering-id: 399 395 829 291
Wachtwoordcode: MpZBr8

Lukt het niet om toegang te krijgen tot de kennissessie stuur dan een email naar alexandravaandering@jouwmetgezel.nl